W 2004 roku Multipla przeszła drugi, tym razem bardziej znaczący, face-lifting. Do tej pory nadwozie szokowało swoim wyglądem, co odstraszało wiele osób od tego niezwykle wartościowego samochodu. Konstruktorzy w związku z tym zmienili nieco przód auta czyniąc go bardziej zwyczajnym. […]

FIAT MULTIPLA MK II (2004- 2010)


Nazwa Multipla od samego początku kojarzyła się z samochodem o niepowtarzalnym wyglądzie. Nowa Multipla nie odbiega od tego stereotypu, a co więcej, jest chyba jeszcze bardziej kontrowersyjna, niż jej poprzedniczka. Pierwszy prototyp nowego modelu został zaprezentowany na salonie samochodowym w […]

FIAT MULTIPLA MK I (1998-2004)


Pierwsza Multipla opuściła fabrykę w roku 1956. Zastąpiła ona model 500 Belvedre dotychczas spełniającego rolę małego pojazdu rodzinnego. To pierwszy na świecie samochód typu minivan! Jej konstrukcja opierała się na małym Fiacie 600, którego premiera miała miejsce rok wcześniej. Podobnie […]

FIAT 600 Multipla – trochę historii.



Kto sprawił, że koło Fiata Multipla do dziś nie przechodzi się obojętnie? Do dziś jej kształt wzbudza kontrowersje i spory – dla jednych oryginalna i piękna dla większości jednak jej design jest nie do przyjęcia. To Roberto Giolito – obecnie […]

DESIGN MULTIPLI INSPIRACJĄ DLA STYLISTÓW


W numerze 17/18 tygodnika „Motor” z kwietnia 2007r, który był wydaniem jubileuszowym (pismo obchodziło 55tą rocznicę istnienia) pojawiło się interesujące porównanie, które użytkowników Multipli na pewno zaciekawi. Jego autorem jest Pan Stanisław Szelichowski. Tekst artykułu cytuję poniżej: „Multipla lat 50. […]

CIEKAWE PORÓWNANIE


14 zlot Fiata Multipla odbył się nad zalewem Topornia w Przysusze. O zlocie na forum najwięcej napisał Wojtus: Zlot jak zawsze udany, atmosfera super, masa nagród. Tyle nagród jeszcze na żadnym zlocie nie było. Organizatorzy postarali się nie na 100% […]

14 ZLOT – TOPORNIA